Adverteren of een persbericht?

PRESENTATIE: De toekomst van het gamen

Het jaar 2012 zou weleens het jaar kunnen zijn dat ‘gaming’ en (online) marketing elkaar nog beter te vinden. De tabletten, de social games en ook nog steeds de consoles zorgen bijelkaar voor een supermarkt met superomzet. 

Marketingdoelen van gaming

Door middel van gaming kun je -speels- kennis verspreiden of kennis delen. Je kunt het ook gebruiken voor ‘fundraising’ als ook het zogenoemd ’embedden’ van kennis in een spel. Tevens kunnen games de houding of ‘attitude’ beïnvloeden. De sociale games zorgen voor het virale en netwerkeffect van de boodschap.

Niet nieuw

Deze doelen en mogelijkheden zijn niet nieuw. Het had dus ook een presentatie kunnen zijn van eind jaren negentig, maar het enorme succes van de nieuwe consoles, het gamen op de mobiel en voor tablet maken de markt en daarmee bekende mogelijkheden wederom bekend. 


Patrick Petersen

Patrick Petersen is ervaren b2b en b2c onlinemarketeer, veelgevraagd spreker-docent (postHBO en postDOC), bestseller auteur met onder andere het Handboek Online Marketing en Handboek Mobile Marketing (genomineerd managementboek van het jaar) en oprichter van AtMost, SocialMedia.nl, Educator en AtMost.TV. Online marketing, mobile, contentmarketing en social media is zijn passie met daarbij het realisme: noem jezelf na wat bloggen en twitteren geen Social Media expert.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Boek E-commerce Marketing 4.0 met Pieter Zwart, Michel Schaeffer, Thuiswinkel.org & Cor Molenaar 

BESTEL NU!